bohatery
O kampanii

Dlaczego organizujemy kampanię Nie przekonuj się #nawłasnejskórze?

W ciągu ostatnich 30 lat w Polsce zachorowalność na czerniaka złośliwego wzrosła aż o 300%. Według prognoz z najnowszych badań, do 2040 roku liczby przypadków na całym świecie zwiększy się o 57%, a śmiertelność z powodu tej choroby aż o 68%.

Niestety, mimo tych zatrważających danych, poziom świadomości na temat czerniaka wciąż jest niewystarczający.

Lekarze podkreślają, że pacjenci często bagatelizują problem, uważają, że ochronę przed słońcem należy stosować tylko podczas wakacyjnego urlopu nad morzem, ciemna karnacja jest gwarancją zdrowego opalania, a same znamiona postrzegają głównie w kategoriach estetycznych.

Tych i innych mitów słyszeliśmy bardzo wiele. Właśnie dlatego pragniemy dotrzeć do jak największej liczby osób i przekonać je, że nowotwory skóry to poważne zagrożenie, które dotyczy każdego. Niemniej jednak, celem naszej kampanii nie jest (tylko) wzbudzenie strachu. Przede wszystkim zależy nam, aby uświadamiać, że wystarczy podjąć proste kroki, by znacząco zmniejszyć ryzyko zachorowania na czerniaka, lub wykryć go we wczesnym stadium.

O kampanii opowiada specjalistka onkologii klinicznej Agnieszka Czyżewska:

Dzięki postępom w badaniach naukowych, mamy coraz większe możliwości skutecznego leczenia czerniaka.

Jednak, aby zwiększyć szanse na powrót do zdrowia, kluczowe jest wykrywanie go na wczesnym etapie. Proste, nieinwazyjne badanie dermatoskopowe pozwala diagnozować nawet bardzo małe zmiany na skórze, które wymagają usunięcia.

O czerniaku opowiada specjalista onkologii klinicznej dr n. med. Łukasz Galus:

W ramach kampanii  NIE PRZEKONUJ SIĘ #NAWŁASNEJSKÓRZE przygotowaliśmy materiały wideo, ukazujące najczęstsze wymówki i tłumaczenia, jakie spotykamy w kontekście czerniaka.

Chcemy pokazać, że wszyscy mniej lub bardziej, możemy być narażeni na zachorowanie na nowotwory skóry, bo czynników ryzyka jest bardzo dużo. Ponadto opracowaliśmy szereg materiałów graficznych, w tym plakatów i infografik, których celem jest przybliżenie odbiorcom z różnych grup społecznych zagadnień związanych z czerniakiem oraz profilaktyką nowotworów skóry.

Nieocenione wsparcie naszej kampanii zaoferowały instytucje i organizacje m.in. Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, Fundacja Rakiety, Fundacja Życie z Rakiem, Stowarzyszenie Dzieciaki Chojraki, Łódzka Fundacja Kocham Życie, Drużyna Szpiku, Warszawskie Towarzystwo Psychoonkologii.

Wierzymy w moc Internetu, dlatego do współpracy w nagłośnieniu kampanii zaprosiliśmy influencerów, których zasięgi i siła przekonywania są nieocenione. Liczymy, że zaangażowanie twórców internetowych pozwoli nam dotrzeć do jeszcze większego grona osób.

Serdecznie zachęcamy wszystkich do wsparcia naszej kampanii i dołączenia do akcji. Edukacja jest kluczem do ochrony przed czerniakiem, a razem możemy zadbać o więcej osób!

Kampania społeczna #nawłasnejskórze realizowana jest w ramach projektu “Twoje Znamiona” nadzorowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, dofinansowanego z Funduszy Europejskich.

Jednym z zadań realizowanych w ramach ww. projektu jest dotarcie do pacjentów i zwiększenie świadomości o konieczności stosowania profilaktyki w kierunku nowotworów skóry i regularnych badań dermatoskopowych.

Realizatorem projektu jest Medify.Me sp. z o.o., akcję wspierają m.in. organizacje pożytku publicznego, ambasadorzy oraz influencerzy.

Bibliografia

Materiały i statystyki wykorzystywane w kampanii pochodzą z polskich i międzynarodowych tekstów źródłowych:

Dołącz do grona osób wspierających naszą kampanię #nawłasnejskórze!

Opublikuj link do spotu kampanii w swoich profilach social media. lub udostępnij bezpośrednio z naszego profilu na Instagramie